Páginas

miércoles, 2 de enero de 2013

Cerquem les cinc diferències, col•loquem les imatges i construïm un avió per Caillou...

A les sessions pràctiques passades hem estat continuant descobrint diverses de les possibilitats que Microsoft PowerPoint ens pot donar per poder arribar a defensar-nos una miqueta amb aquest programa i poder realitzar un projecte multimèdia amb una certa qualitat.


A una de les classes la professora ens va presentar dues imatges per a que nosaltres cerquéssim les diferències entre elles. Es tractava de posar uns controladors damunt les diferències per a que quan es  fes clic damunt aquestes, es marquessin per ressaltar la zona i seguir cercant les altres diferències.

Per realitzar aquesta tasca ens varem centrar en els desencadenadors, els quals tal i com la paraula diu, desencadena una acció, és a dir, te un efecte damunt la imatge, que en aquest cas és marcar amb un cercle les diferències que hi ha d’una imatge a una altra. Aquesta eina ens la va presentar la nostra professora i ens va explicar una manera d’utilitzar-la, però com tot es pot fer de diverses formes, un company de la nostra classe, ens va presentar la mateixa eina però emprada de manera diferent, la qual ens permetia tant clicar a una imatge com a l’altra per treure les diferències. 

A la següent sessió de practiques que varem realitzar, vàrem estar treballant també amb el PowerPoint. La tasca que havíem de fer, consistia en posar una seqüència d’imatges de manera ordenada. Així que, per una banda a la diapositiva havíem d’establir quatre rectangles numerats del u al quatre, que eren el nombre d’imatges que havíem d’ordenar i, a peu de pàgina posar les quatre imatges en petit i desordenades, per a que quan cliquéssim damunt elles per posar-les a la seva vertadera posició quedessin fixes al seu rectangle.

La veritat que aquesta tasca és la que més complicada em va resultar, ja que vaig tenir que demanar ajuda tant a la professora com als meus companys, no sé que faria sense ells... i entre tots més o manca em vàrem esclarir els meus dubtes.

I per últim, la darrera pràctica que vàrem realitzar va consistir en emprar el PowerPoint per fer un dibuix unint els números. Aquesta activitat com les demés altres van relacionades amb la primera tasca que vàrem fer, és a dir, tenen a veure amb el personatge del conte de Caillou o amb els mitjans de transport.

D’aquesta manera, el primer que vàrem fer per muntar aquesta activitat consistia en preparar la diapositiva amb el seu fons i el seu títol, per posteriorment introduir la imatge de l’avió i distribuir els números. Seguidament, havíem de copiar quatre vegades més la diapositiva, ja que anava numerada de l’u al cinc però sense la imatge de l’avió i introduir a cada diapositiva la seva imatge pertinent, és a dir, les línies que es tenien que anar afegint d’un número a un altre per arribar al resultat final, la imatge de l’avió complet.

Dit això, només em queda dir que encara que paregui tot molt fàcil de fer, perquè se suposa que són activitats dissenyades per boixos, tot duu una enfeinada. A totes de les pràctiques que hem dut a terme, se’ns han presentat diferents entrebancs, que per suposat hem superat favorablement, però és increïble tot el que duu darrere una simple activitat... tant sigui d’unir números, com de cercar diferències com d’ordenar unes simples imatges... La veritat que és digne d’admirar la gent que es dedica a aquests menesters, tenen molta pràctica i paciència!

No hay comentarios:

Publicar un comentario