Desprès
de haver practicat a classe amb la pissarra digital, la mestra ens va proposar
fer una activitat en petit grup amb la pissarra per a nens d’Infantil.
En
Sergi, la Noelia i jo, vàrem pensar que volíem portar a terme una activitat que
fos significativa pels infants i tingués una continuïtat. Així que ens vàrem
posar en marxa, al principi no sabíem bé el que volíem, però desprès de buscar
a Internet vàrem tenir la magnífica idea
de fer l’assemblea del matí amb pissarra digital.
L’activitat
que vàrem plantejar consistia en crear el disseny de l’aplicació per passar
llista. Aquest disseny consistia en crear una icona amb els infants per
identificar l’aplicació que serviria per passar llista tots els matins.
Dins
aquesta aplicació trobaríem, petits icones individuals que contindrien el nom
de l’infant, un dibuix seu i una fotografia del mateix nen per a que fos més
fàcil per ells identificar-se entre tots els noms de la classe. També hauria un
dibuix gran d’una escola i un altre d’una casa. Tot escrit amb lletres per a
que els nens es fossin familiaritzant amb l’escriptura.
D’aquesta
manera, l’activitat consistiria en que cada matí tots els infants, d’un en un,
evidentment, sortissin a la pissarra digital a posar la seva targeta dins
l’escola, ja que l’infant ha assistit a classe i, per altra banda, totes les
setmanes hi hauria un encarregat de ficar la targeta dels nens que no han
vingut a classe dins el dibuix de la casseta.
Aquesta
activitat l’hem plantejat de dues maneres:
1. Una
seria que l’aplicació per dur a terme aquesta activitat, consistís en
arrossegar la targeta de l’infant cap al dibuix pertinent, la casseta o
l’escola.
2. I
l’altra podria consistir, enlloc d’arrossegar la targeta, en que cada targeta
tingués dos botons, un de la casseta i una altre de l’escola i per tant,
l’activitat consistiria en que els infants, depenent si estan o no a classe,
premessin al botó corresponent. D’aquesta manera, la targeta de l’infant,
s’aniria automàticament al dibuix de la casseta o de l’escola.
Per
altra banda, per continuar amb l’assemblea del dia i, com es fa en quasi totes les aules
d’Infantil, passaríem a veure quin temps fa. L’activitat consistiria que els
infants mirant per la finestra o anant al pati per veure quin dia fa, diguessin
si plou, si fa núvols o si fa sol. Una vegada feta aquesta conversa amb els
infants, l’encarregat de la setmana s’aixecaria a la pissarra digital per posar
al requadre que tindríem destinat per posar el dibuix corresponent amb el temps que fa.
Per
continuar amb la descripció del dia, en la nostra pissarra digital, hauria una
altra icona per designar el dia en el qual ens trobem, el mes i l’any. Com la
resta d’activitats que hem plantejat envers a l’assemblea del matí, aquesta activitat consistiria en punyir en el
botó del dia en el qual ens trobem. Si l’infant no encertés el dia en que ens
trobem, aquest software, consideraria l’errada com a font d’aprenentatge i amb
un àudio de torna a intentar-ho donaria suport a l’infant per a que ho tornés a
intentar.
Introduint
aquestes activitats en pissarra digital, pensem que els infants des de petits
van familiaritzant-se amb les noves tecnologies i, d’aquesta manera
integrar-les en el dia a dia dels nens, ja que creiem que en l’actualitat són
molt importants pel bon desenvolupament de tota persona. Així mateix, penso que
no hi ha que aïllar als nens, sinó que hem de donar-los oportunitats, per tal
d’afavorir l’adquisició de nous coneixements i conceptes envers les noves
tecnologies, sempre interaccionant amb el medi, ja que és la gran font
d’aprenentatge en les edats més primerenques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario