Páginas

martes, 29 de enero de 2013

Què podem fer amb una Pissarra Digital?

Desprès de haver practicat a classe amb la pissarra digital, la mestra ens va proposar fer una activitat en petit grup amb la pissarra per a nens d’Infantil.
En Sergi, la Noelia i jo, vàrem pensar que volíem portar a terme una activitat que fos significativa pels infants i tingués una continuïtat. Així que ens vàrem posar en marxa, al principi no sabíem bé el que volíem, però desprès de buscar a Internet  vàrem tenir la magnífica idea de fer l’assemblea del matí amb pissarra digital.

L’activitat que vàrem plantejar consistia en crear el disseny de l’aplicació per passar llista. Aquest disseny consistia en crear una icona amb els infants per identificar l’aplicació que serviria per passar llista tots els matins.

Dins aquesta aplicació trobaríem, petits icones individuals que contindrien el nom de l’infant, un dibuix seu i una fotografia del mateix nen per a que fos més fàcil per ells identificar-se entre tots els noms de la classe. També hauria un dibuix gran d’una escola i un altre d’una casa. Tot escrit amb lletres per a que els nens es fossin familiaritzant amb l’escriptura.

D’aquesta manera, l’activitat consistiria en que cada matí tots els infants, d’un en un, evidentment, sortissin a la pissarra digital a posar la seva targeta dins l’escola, ja que l’infant ha assistit a classe i, per altra banda, totes les setmanes hi hauria un encarregat de ficar la targeta dels nens que no han vingut a classe dins el dibuix de la casseta.

Aquesta activitat l’hem plantejat de dues maneres:

1.      Una seria que l’aplicació per dur a terme aquesta activitat, consistís en arrossegar la targeta de l’infant cap al dibuix pertinent, la casseta o l’escola.
 
 
 
 

2.      I l’altra podria consistir, enlloc d’arrossegar la targeta, en que cada targeta tingués dos botons, un de la casseta i una altre de l’escola i per tant, l’activitat consistiria en que els infants, depenent si estan o no a classe, premessin al botó corresponent. D’aquesta manera, la targeta de l’infant, s’aniria automàticament al dibuix de la casseta o de l’escola.
Per altra banda, per continuar amb l’assemblea del dia i, com es fa en quasi totes les aules d’Infantil, passaríem a veure quin temps fa. L’activitat consistiria que els infants mirant per la finestra o anant al pati per veure quin dia fa, diguessin si plou, si fa núvols o si fa sol. Una vegada feta aquesta conversa amb els infants, l’encarregat de la setmana s’aixecaria a la pissarra digital per posar al requadre que tindríem destinat per posar el dibuix corresponent amb  el temps que fa.
 
Per continuar amb la descripció del dia, en la nostra pissarra digital, hauria una altra icona per designar el dia en el qual ens trobem, el mes i l’any. Com la resta d’activitats que hem plantejat envers a l’assemblea del matí,  aquesta activitat consistiria en punyir en el botó del dia en el qual ens trobem. Si l’infant no encertés el dia en que ens trobem, aquest software, consideraria l’errada com a font d’aprenentatge i amb un àudio de torna a intentar-ho donaria suport a l’infant per a que ho tornés a intentar.
 
Introduint aquestes activitats en pissarra digital, pensem que els infants des de petits van familiaritzant-se amb les noves tecnologies i, d’aquesta manera integrar-les en el dia a dia dels nens, ja que creiem que en l’actualitat són molt importants pel bon desenvolupament de tota persona. Així mateix, penso que no hi ha que aïllar als nens, sinó que hem de donar-los oportunitats, per tal d’afavorir l’adquisició de nous coneixements i conceptes envers les noves tecnologies, sempre interaccionant amb el medi, ja que és la gran font d’aprenentatge en les edats més primerenques.


No hay comentarios:

Publicar un comentario