Considero que les pissarres digitals poden aproximar als
infants al món que els envolta, ja que les noves tecnologies estan immerses en
nostra societat i cada vegada prenen més importància.
Penso que les PDI a l’aula poden proporcionar més autonomia i
adquisició de coneixements, pel fet de que els nens poden anar practicant
punyint noves opcions i practicar la motricitat fina. També considero que si
proporcionem als infants l’ús de les pissarres digitals des d’Infantil, podem
facilitar que els nens interioritzin més aviat els conceptes lògics matemàtics
espacials, gràcies a que poden anar veient com mentre dibuixen o escriuen, van
emplenant l’espai que tenen destinat per aquest fet i, s’assabenten del que
volen plasmar de veritat i practiquen la capacitat de síntesi.
Està clar que si disposem d’una PDI a classe i no fem un bon ús
d’ella, pot semblar que te poca utilitat, però si ens informem bé de tot allò
que podem portar a terme amb ella, segur que podem treure-li molt de profit i
inclús trobar-li usos que pot ser que a ningú fins a les hores se li hagi
ocorregut.
Cal destacar, tal i com comentarem
l’altre dia a classe, que els recursos en format digital atreuen molt
als infants, ja que senten molta curiositat per ells i volen indagar. Per tant,
nostra tasca com a mestres és partir dels interessos dels infants, així que hem
d’aprofitar tots els recursos que tenim al nostre abast, per a que els nens
siguin els seus constructors d’aprenentatge i puguin interconnectar tot el que
van adquirint.
De la mateixa manera que han fet les meves companyes, vull afegir
que per poder treballar de manera adequada amb les noves tecnologies, cal que
els mestres prenguin consciència de que vivim en un món canviant i, per aquest
motiu cal adaptar-se i tenir predisposició i ganes d’aprendre per tal de poder
incloure a la tasca docent tots aquells
nous recursos que les noves tecnologies ens ofereixen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario